Logo Polskiego Radia
Print

Polska branża technologiczna spotkała się w Londynie

PR dla Zagranicy
Halina Ostas 17.06.2017 09:16
Ponad 160 przedstawicieli polskich firm technologicznych wzięło udział w trzeciej edycji Polish Tech Day w Londynie
Foto: materiały prasowe

Ponad 160 przedstawicieli polskich firm technologicznych wzięło udział w piątek w trzeciej edycji konferencji Polish Tech Day w Londynie. "Nie mamy jeszcze polskiego sukcesu na miarę Facebooka, ale to kwestia czasu" - przekonywali PAP organizatorzy.

Głównym celem Polish Tech Day jest wzmocnienie wzajemnych stosunków między polskim i brytyjskim sektorem technologicznym. W imprezie udział biorą zarówno najbardziej aktywne startupy, kadra zarządzająca międzynarodowych korporacji, jak również brytyjskie organizacje szukające ciekawych partnerów biznesowych oraz możliwości inwestycyjnych w Polsce.

W czterech panelach dyskusyjnych w londyńskiej siedzibie Google udział wzięli m.in. przedstawiciele firmy doradczej Deloitte, firmy prawniczej Baker McKenzie, organizacji branżowej polskich przedsiębiorców Startup Poland i prezydent Słupska Robert Biedroń. Główny wykład wygłosił Ajay Chowdhury, partner zarządzający firmy inwestycyjnej BCG Digital Ventures.

W ramach konkursu "Pitch to London" wybrana grupa najbardziej obiecujących polskich start-upów, które wygrywały konkursy w Polsce, miała także okazję zaprezentować się przed czołowymi brytyjskimi inwestorami i akceleratorami.

"Polska scena technologiczna zmienia się w sposób szalenie dynamiczny. Do niedawna jedyne z czego Polska była znana w świecie nowych technologii to talent - świetnych i niedrogich programistów i firm outsourcingowych. Wiele z nich – jak chociażby Intive – stoi za cyfrowym sukcesem znanych brytyjskich firm, zarówno wielkich takich jak Primark, jak i startupów które dopiero walczą o szerokie uznanie" - tłumaczył w rozmowie z PAP Jacek Ratajczak założyciel PLUG Polish Tech Link, organizatora wydarzenia.

"To cisi bohaterowie, pozwalający realizować wizje brytyjskich przedsiębiorców. Dziś jednak wiele z tych firm weszło na wyższy poziom specjalizacji, stając się partnerem i doradcą, a nie tylko dostawcą taniej siły roboczej" - dodał.

Jak zaznaczył Ratajczak, "lata pracy dla zagranicznych klientów musiały zaowocować wchłonięciem wiedzy i pojawieniem się własnych pomysłów", które uzyskały od inwestorów finansowanie niezbędne do dalszego, międzynarodowego rozwoju, m.in. DocPlanner (działający w Polsce jako "ZnanyLekarz"), Brainly (portal edukacyjny) i Azimo (transfery pieniężne).

"Wciąż nie mamy jeszcze polskiego sukcesu na miarę Skype’a czy Facebooka, ale patrząc na rynek to kwestia czasu - wreszcie można być optymistą, że taki się w ciągu najbliższych 5 lat pojawi" - tłumaczył.

W rozmowie z PAP szefowa Azimo Marta Krupińska tłumaczyła, że "talent Polaków do technologii jest dobrze znany na świecie, więc nic dziwnego, że wraz z milionem polskich migrantów w Wielkiej Brytanii znalazło się wiele fantastycznych firm".

"W Azimo ta współpraca polsko-brytyjska jest kluczowa - Brytyjczyk i dwójka Polaków założyła firmę w Londynie, ale wraz z rozwojem firmy umieściliśmy prawie 70 osób - dwie trzecie firmy - w Krakowie. To pozwala nam łączyć technologiczny i operacyjny talent w Polsce z marketingowymi i finansowymi zasobami w Londynie. Biorąc pod uwagę, że nasi klienci są w całej Europie, nie mogliśmy znaleźć lepszego modelu" - dodała.

Trzecia edycja konferencji Polish Tech Day odbyła się przy wsparciu ambasady RP w Londynie.

PAP/ho

Print
Copyright © Polskie Radio S.A O nas Kontakt